Hvis ikke kunden er fornøyd, kan de alltid bytte frukt og grønt

Triangle, Gesture, Rectangle, Font, Line

Høy kvalitet på varene er like viktig som den lave prisen

Derfor har du alltid bytterett når du

– Det aller viktigste for oss er at kundene er superfornøyd. Derfor har vi en bytterett på frukt og grønt som er helt uslåelig, sier han stolt.

I REMA lever vi av fornøyde kunder. Og når du kommer inn i en REMA-butikk, er det første som møter deg et vakkert fargespill fra et bugnende frukt og grønt-område.

Men lever ikke varene opp til forventningene når du tar med i nærmere øyesyn, er det for mange kunder nok til å handle et annet sted neste gang. Derfor er REMAs Frukt og grønt-ansvarlige blant butikkens aller viktigste medarbeidere.

En av dem er Anne Mette. Og for butikksjef Rolf Eirik Larssen er kvaliteten hun leverer en nøkkel for driften av Rema 1000 Metro på Lørenskog.

Vi har som policy at alle får bytte frukt og grønt, uansett – ingen diskusjon.

- Du trenger ikke kvittering for å bytte

For oss i REMA er kvalitet det aller viktigste. Derfor har vi full bytterett på all frukt, bær og grønnsaker. Dette er ferskvarer som du skal være ekstra trygg på å handle hos oss, og vi har gode rutiner for å sikre at disse varene alltid er på topp.

Slik funker bytteretten:

Frukt og grøntansvarlig Anne Mette kjenner sine kunder:

– Du er stressa, du skal handle, og rekke barnehagen. Du bare river med deg noe, og så kan det jo hende at kommer du hjem med noe som ikke er bra. Enkelt! Da tar du deg med det tilbake – det er aldri noe problem. Mange vil gjerne vise kvittering. Men, det trenger du ikke gjøre. Det er en trygghet. Da kommer kunden tilbake neste gang.

– Det er superviktig at kundene er fornøyd med varene de kjøper av meg. Det er levende varer, så det kan skje ting hele tiden. Selv om jeg sjekker kontinuerlig gjennom dagen.
Natural foods, Staple food, Green, Ingredient, Squash

Av og til unnslipper en banan kjøpmannens våkne øye. Da er det bare å bytte.

Det er superviktig at kundene er fornøyd med varene de kjøper av meg. Det er levende varer, så det kan skje ting hele tiden. Selv om jeg sjekker kontinuerlig gjennom dagen.

Vi har som policy at alle får bytte frukt og grønt, uansett – ingen diskusjon.

Frukt og grøntansvarlig Anne Mette kjenner sine kunder:

- Du er stressa, du skal handle, og rekke barnehagen. Du bare river med deg noe, og så kan det jo hende at kommer du hjem med noe som ikke er bra. Enkelt!

Da tar du deg med det tilbake – det er aldri noe problem. Mange vil gjerne vise kvittering. Men, det trenger du ikke gjøre. Det er en trygghet. Da kommer kunden tilbake neste gang.

- Du trenger ikke kvittering for å bytte

For oss i REMA er kvalitet det aller viktigste. Derfor har vi full bytterett på all frukt, bær og
grønnsaker. Dette er ferskvarer som du skal være ekstra trygg på å handle hos oss, og vi
har gode rutiner for å sikre at disse varene alltid er på topp.

Frukt og grøntansvarlig Anne Mette kjenner sine kunder:
- Du er stressa, du skal handle, og rekke barnehagen. Du bare river med deg noe, og
så kan det jo hende at kommer du hjem med noe som ikke er bra. Enkelt! Da tar du
deg med det tilbake – det er aldri noe problem. Mange vil gjerne vise kvittering. Men, det trenger du ikke gjøre. Det er en trygghet. Da kommer kunden tilbake neste gang.

Av og til unnslipper en banan kjøpmannens våkne øye. Da er det bare å bytte.

Raskt, enkelt og godt


– Dette er jo levende varer! Så det vi hele tiden ser etter, er om det er fortsatt akkurat like bra kvalitet. Det skal være absolutt topp kvalitet hele dagen.

Også kan det jo skje ting gjennom natta.

– Vi tar kontroll, snur og sjekker at det er noe som ikke skal være som det skal være. Kundene mine vet at når de kommer hit, så er alt på stell, sier hun stolt.

Og her er Anne Mette inne på noe vesentlig. I alle REMAs cirka 650 butikker er de ansatte på hils med de aller fleste stamkundene. Derfor er tillit til din nærbutikk så viktig.

Når du griller sitronen først, får den mer sødme og smak, tipser Fagerhøi

Det er superviktig at kundene er fornøyd med varene de kjøper av meg. Det er levende varer, så det kan skje ting hele tiden. Selv om jeg sjekker kontinuerlig gjennom dagen.

Kjøpmann Rolf Eirik syns det er viktig å understreke at de faktisk ønsker at alle kunder bytter varer de ikke er fornøyd med.

- Mange kunder kvier seg for å komme tilbake å bytte ferskvarer. De tror vi tar det ille opp. Det gjør vi ikke. Ta kontakt med oss samme dag eller dagen etter, så hjelper vi deg. Ikke noe problem!

Butikksjefen slår avvæpnende ut med armene.

For ham er det allikevel et kvalitetstegn at det er forholdsvis får som kommer innom og benytter seg av bytteretten.
- Det beste vi vet er å ha en fantastisk frukt og grøntavdeling, og bytteretten holder oss hele tiden på tå hev!

Det skal være absolutt topp kvalitet hele dagen.

Det skal være absolutt topp kvalitet hele dagen.

Kjøpmann Rolf Eirik syns det er viktig å understreke at de faktisk ønsker at alle kunder bytter varer de ikke er fornøyd med.

- Mange kunder kvier seg for å komme tilbake å bytte ferskvarer. De tror vi tar det ille opp. Det gjør vi ikke. Ta kontakt med oss samme dag eller dagen etter, så hjelper vi deg. Ikke noe problem!

Butikksjefen slår avvæpnende ut med armene.

For ham er det allikevel et kvalitetstegn at det er forholdsvis får som kommer innom og benytter seg av bytteretten.
- Det beste vi vet er å ha en fantastisk frukt og grøntavdeling, og bytteretten holder oss hele tiden på tå hev!

Slik funker bytteretten

1.

Del frukten og kutt i biter. Fjern eventuelt stein.

2.

Legg frukten på grillen på direkte varme til den før fine grillstriper.

3.

Skal du grille mye forskjellig frukt kan du legge det i aluminiumsfolie og legge på grillen.

4.

Vil du ha mer smak kan du pensle frukten med litt olje og valgfritt krydder, som chiliflakes eller salt.

Slik funker bytteretten

1.

Del frukten og kutt i biter. Fjern eventuelt stein.

2.

Legg frukten på grillen på direkte varme til den før fine grillstriper.

3.

Skal du grille mye forskjellig frukt kan du legge det i aluminiumsfolie og legge på grillen.

4.

Vil du ha mer smak kan du pensle frukten med litt olje og valgfritt krydder, som chiliflakes eller salt.

Food, Chef, Coat, Tableware, Cooking, Customer, Cuisine

Frukt og grønt skal ikke bare være billig, det skal også ha den beste kvaliteten.

Vi tar kontroll, snur og sjekker at det er noe som ikke skal være som det skal være.

Anne Mette kvalitetssjekker all frukt og grønt i butikken flere ganger daglig.

For en så rutinert REMA-medarbeider som Anne Mette , er noe av det hun elsker mest nettopp det høye tempoet - og selvsagt frukten og grønnsakene sine:

–Jeg elsker dem!

Hun ler med hele kroppen.

Det er kanskje en yrkesskade etter 25 år i REMA. Når vi får varer, som vi gjør hver dag, blir jeg litt ekstra glad. Så begynner jobben. Vi rullerer vi alt, alltid. Da tar vi først  ut og kvalitetssjekker det vi la ut i går – det meste er jo fortsatt like bra – og selger det først på morgenen. Så fyller vi på med deilige, ferske varer hele dagen. Vi sjekker at de er i orden flere ganger om dagen da, vet du. Det skal ikke være noen skader her hos meg, sier hun og ser oss rett i øynene med et stort smil.

Alltid 10% på frukt og grønt med Æ

Det er ingen tvil om at det jobbes godt med frukt og grønt i REMAs butikker over det ganske land. Dyktige leverandører, sikker transport og ikke minst dedikerte ansatte er nøkkelen for enhver REMA-kjøpmanns daglige drift.

Som kunde skal du aldri kunne finne råtten eller skadet frukt. Det sørger vi for gjennom god rullering og stell hver dag. Faktisk er vi så opptatt av høy kvalitet at vi gir deg en garanti. Høy kvalitet på varene er like viktig som den lave prisen. Derfor har du alltid bytterett på frukt og grønt når du legger handleturen til en REMA 1000-butikk.

I det vi er i ferd med å forlate butikken, roper Anne Mette en siste ting, mens hun bærer inn dagens ferske appelsiner:

Ikke glem å få med at du alltid får 10% på alle disse deilige varene hver eneste gang du handler, da!