Ingvills lure

GRØNNSAKSTIPS

Triangle, Gesture, Rectangle, Font, Line

Ingvill Måkestad Bovin er klinisk ernæringsfysiolog, travel tobarnsmor og tidligere toppidrettsutøver.

La deg inspirere av Ingvills lure tips til hvordan du og familien kan spise mer frukt og grønt.

Food, Tableware, Ingredient, Recipe, Cuisine

Tips til å få familien til å spise mer grønnsaker

1.

Kutt opp grønnsakene og legg dem i kjøleskapet i en bolle vann med et par dråper sitron. På den måten holder grønnsakene seg friske i flere dager. Supert til matpakken, eller som en kjapp snack til barna før middag.

3.

Kamufler grønnsakene! Finhakk, riv eller mos dem, og bruk det i pastasausen, suppen eller lasagnen. En nydelig smakstilsetter som gjør at barna får i seg grønnsaker uten å rynke på nesa.

4.

Bruk grønnsaker når du lager brød og rund- stykker. Revet gulrot eller squash gjør baksten mer saftig – samtidig som du får i deg mer fiber og næringsstoffer.

2.

La fat med skrelte og oppkuttede grønnsaker stå framme – gjerne med en dipp til for ekstra kos. Da øker sjansen for at de blir spist.

Tips til å få familien til å spise mer grønnsaker

1.

Kutt opp grønnsakene og legg dem i kjøleskapet i en bolle vann med et par dråper sitron. På den måten holder grønnsakene seg friske i flere dager. Supert til matpakken, eller som en kjapp snack til barna før middag.

3.

Kamufler grønnsakene! Finhakk, riv eller mos dem, og bruk det i pastasausen, suppen eller lasagnen. En nydelig smakstilsetter som gjør at barna får i seg grønnsaker uten å rynke på nesa.

4.

Bruk grønnsaker når du lager brød og rund- stykker. Revet gulrot eller squash gjør baksten mer saftig – samtidig som du får i deg mer fiber og næringsstoffer.

2.

La fat med skrelte og oppkuttede grønnsaker stå framme – gjerne med en dipp til for ekstra kos. Da øker sjansen for at de blir spist.

– Det aller viktigste for oss er at kundene er superfornøyd. Derfor har vi en bytterett på frukt og grønt som er helt uslåelig, sier han stolt.

I REMA lever vi av fornøyde kunder. Og når du kommer inn i en REMA-butikk, er det første som møter deg et vakkert fargespill fra et bugnende frukt og grønt-område.

Men lever ikke varene opp til forventningene når du tar med i nærmere øyesyn, er det for mange kunder nok til å handle et annet sted neste gang. Derfor er REMAs Frukt og grønt-ansvarlige blant butikkens aller viktigste medarbeidere.

En av dem er Anne Mette. Og for butikksjef Rolf Eirik Larssen er kvaliteten hun leverer en nøkkel for driften av Rema 1000 Metro på Lørenskog.

Tips til å få familien til å spise mer grønnsaker

8.

Potetstappe, kålrabistappe eller en rotmos av ulike grønnsaker passer til det meste av fisk og kjøtt. Det er også en perfekt måte å bruke opp litt slappe grønnsaksrester på.

7.

Ovnsbakte grønnsaker er enkelt og fantastisk tilbehør til det aller meste. Kutt opp gulrøtter, rødbeter, potet og løk, og legg i en ildfast form, med en skvett olivenolje og noen deilige urter oppå. Bak i ovnen til grønnsakene er møre.

6.

La barna få tilberede grønnsaker sammen med deg. Barn elsker å ta del i matlagingen, og det gjør dem også mer nysgjerrige på maten.

5.

Lag pannekaker eller vafler med grønnsaker! Som rosa rødbetpannekaker eller grønne spinatvafler. De vil nesten garantert falle i smak hos de minste rundt bordet.

9.

Slappe grønnsaker og dvask salat kan også få nytt liv igjen ved å legge dem i isvann i 15 minutter.

10.

Server høstens grønnsaker i supper. De er som regel enkle å lage, og perfekte å varme opp igjen dagen etter.

Fines herbes, Food, Borscht, Dishware, Ingredient, Recipe, Tableware, Soup, Cuisine, Dish
Natural foods, Bush tomato, Leaf vegetable, Food, Tableware, Ingredient, Recipe, Cuisine

9.

Slappe grønnsaker og dvask salat kan også få nytt liv igjen ved å legge dem i isvann i 15 minutter.

10.

Server høstens grønnsaker i supper. De er som regel enkle å lage, og perfekte å varme opp igjen dagen etter.

Cookies        Personvern